Parentlys Skydd för Slitage och Skador
Vår syn på användning och skötsel
Vi på Parently vet att barn använder produkter på sitt eget sätt. Därför är det helt naturligt att repor, märken och slitage uppstår vid användning. Vi vill att du ska känna dig trygg med att använda din hyrda produkt som om den vore din egen. För att du ska slippa oroa dig för mindre problem, ersätter vi det som går sönder under normala användningsförhållanden utan någon extra kostnad. Du kan välja att lägga till Parentlys rese-/skadeskydd som även täcker skador och slitage som kan uppkomma vid intensiv användning. Du blir då endast ersättningsskyldig vid felaktig användning eller vårdslös hantering.
För att göra detta tydligare och ge dig en bättre förståelse av vad du kan förvänta dig, har vi samlat några exempel på olika typer av slitage och skador. På denna sida kan du även läsa om vilken typ av skador som vårt rese- och skadeskydd omfattar. Oavsett om det handlar om skrapmärken, enskilda olyckor eller ovanligare fall av vårdslös hantering finns vi här för att du ska kunna använda din hyrda produkt tryggt och utan bekymmer!
När står Parently för reparationskostnaderna?
Nyfiken på hur vi inspekterar produkter?
Frågor och svar om reparationer och slitage
Var kan jag läsa mer om vad som gäller om en produkt blir skadad?
Var kan jag läsa mer om vad som gäller om en produkt blir skadad?
Du hittar information om vad som gäller vid skador och reparationer i våra allmänna villkor.
Vad gör jag om min produkt går sönder under hyresperioden?
Vad gör jag om min produkt går sönder under hyresperioden?
Om din produkt går sönder vid normal användning, kontaktar du oss så ordnar vi snabbt reservdelar eller en ersättningsartikel. Vi strävar efter att åtgärda problemet inom 48 timmar från att du kontaktat oss.
Hur inspekterar ni produkten?
Hur inspekterar ni produkten?
Klicka här för att läsa om hur vår process för inspektion, reparation och säkerhetskontroll går till.
Vilken typ av slitage är acceptabelt?
Vilken typ av slitage är acceptabelt?
Vi förstår att barn kommer att använda produkter som barn gör, så repor och slitage är helt okej. Om det behövs kommer vi att tillhandahålla reservdelar. Du behöver inte oroa dig för mindre skador. Endast betydande skador orsakade av uppenbar felhantering behöver ersättas av kunden.
Vad händer om produkten blir borttappad eller stulen?
Vad händer om produkten blir borttappad eller stulen?
Detta händer sällan, men om det sker ska du skicka ett e-postmeddelande till hej@parently.se så återkommer vi till dig. För dyrare produkter rekommenderar vi att du ser till att dina produkter täcks av din hemförsäkring eller tecknar separat försäkring för produkterna eftersom vi kan debitera dig för det totala beräknade ersättningsvärdet för produkten.