Vi levererar över hela Sverige!

Få 10% rabatt på din första beställning!

FAQ - Allt du behöver veta om avtal, löptid, kundkonto och leverans

  • När börjar min prenumeration räknas från?
  • Kan jag förlänga mitt abonnemang jag har idag?
  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?
  • Jag hyr en produkt och vill nu köpa den från er, är det möjligt?
  • När avslutas prenumerationen?
  • Vart levererar ni?
  • Erbjuder ni fri frakt?
  • Måste jag behålla lådan som produkten skickades i?
  • Var kan jag hitta min faktura?
  • Hur kan jag ändra mina betalningsuppgifter (t.ex. för ett nytt kreditkort)?
  • Hur kan jag komma åt mitt kundkonto?
  • Jag har glömt mitt lösenord, vad kan jag göra?
  • Kan jag ha olika löptider på produkterna jag beställer?
  • Kan jag hyra produkterna längre än standardtiderna som anges?
  • Min rabattkod fungerar inte?
  • Hur gör jag om jag vill rekommendera er tjänst till någon?
  • Om jag har barngrejer i bra skick kan jag sälja dem till er?
  • Kan ni ta bort mig från era system?
  • Måste jag skicka tillbaka eventuella instruktionsböcker?
  • Hur hanterar ni produktskador och slitage på produkterna?

Kontrakt & abonnemang

När börjar min prenumeration räknas från?

Så snart du har mottagit produkten aktiveras den och avtalsperioden börjar.

Kan jag förlänga mitt abonnemang jag har idag?

Ja det kan du! Om du förlänger så fortsätter ditt abonnemang med samma pris som tidigare. Minsta tiden du kan förlänga är 6 månader.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Om du inte längre vill ha varan under bindningstiden har du två alternativ:

  1. Under din bindningstid kan du alltid byta ut din produkt till en som passar dig bättre. Om den nya produkten är dyrare kommer månadskostnaden ökas med skillnaden.
  2. Om du inte vill byta ut din produkt och du känner att den tar för mycket plats kan du enkelt returnera produkten, detta göras via kundkontot. Abonnemanget kommer dock fortsätta löpa den återstående löptiden.

Jag hyr en produkt och vill nu köpa den från er, är det möjligt?

Vi utvecklar en metod som kommer att göra det möjligt för dig att köpa produkten om du väljer att göra det under din prenumerationsperiod. För närvarande är detta alternativ ännu inte tillgängligt.

När avslutas prenumerationen?

Prenumerationen avslutas när vi har fått tillbaka produkten i vårt lager. Vänligen returnera den väl innan prenumerationsperioden tar slut. Vi rekommenderar 14 dagar före den kommande betalningen, så att det finns tillräckligt med tid.

Leverans och hämtning

Vart levererar ni?

För närvarande är leverans möjlig inom hela Sverige.

När du gör din beställning bör du tänka på följande normala leveranstider för de flesta produkter eftersom våra leverantörer skickar över hela världen:

10–20 arbetsdagar och max 25 arbetsdagar.

Tveka inte att kontakta oss med ditt ordernummer så att vi kan påskynda processen om du inte har fått din beställning inom de ovannämnda tidsramarna.

Erbjuder ni fri frakt?

Vi erbjuder fri frakt till DHL Servicepoint. Hyrespriset inkluderar leverans och hämtning av varor till och från en DHL Servicepoint.

Det tillkommer en avgift på 240,00kr för hemleverans med DHL.

Måste jag behålla lådan som produkten skickades i?

Lådan behöver förvaras under hela hyresperioden. Detta för att underlätta retur men även för att motarbeta klimatavtrycket med nya förpackningar.

Faktura och betalning

Var kan jag hitta min faktura?

Du hittar alla dina fakturor centralt i ditt kundkonto.

Hur kan jag ändra mina betalningsuppgifter (t.ex. för ett nytt kreditkort)?

Det bästa sättet att göra detta är att gå till ditt personliga kundkonto. Där hittar du också möjligheten att se och justera din betalningsinformation när som helst.

Kundkonto och lösenord

Hur kan jag komma åt mitt kundkonto?

Du kommer åt ditt kundkonto hos parently via den här länken: https://login.parently.se/en/auth/login

Varje gång du registrerar dig får du ett engångslösenord skickat till den e-postadress du har angett.

Jag har glömt mitt lösenord, vad kan jag göra?

Vi vet att det är svårt att komma ihåg eller skriva ner alla lösenord. Därför kommer du bara att få ett engångslösenord från oss, som skickas till den e-postadress vi har registrerat varje gång du registrerar dig.
Klicka här för att logga in på kundkontot: Login Parently Kundkontot

Order

Kan jag ha olika löptider på produkterna jag beställer?

Absolut det går toppenbra.

Kan jag hyra produkterna längre än standardtiderna som anges?

Ja, det är möjligt. I så fall är du välkommen att kontakta oss på hej@parently.se.

Min rabattkod fungerar inte?

I så fall är du välkommen att kontakta oss på hej@parently.se.

Allmänt

Hur gör jag om jag vill rekommendera er tjänst till någon?

Vad roligt! Om du vill rekommendera oss kan du skapa en rekommendationskod kod i ditt kundkonto.

Om jag har barngrejer i bra skick kan jag sälja dem till er?

För närvarande är detta ännu inte möjligt, men vi arbetar på att göra detta alternativ tillgängligt i framtiden. Det bästa är att regelbundet besöka vår webbplats parently.se för att hålla dig informerad om nyheter.

Kan ni ta bort mig från era system?

Detta är naturligtvis inget problem. Meddela oss bara så tar vi bort dig från det överordnade systemet om du inte längre är kund.

Måste jag skicka tillbaka eventuella instruktionsböcker?

Det är mycket ovanligt att vi skickar ut en instruktionsbok. Det mesta görs digitalt. Om du får en bruksanvisning, vänligen returnera den till oss.

Skador och reparation

Hur hanterar ni produktskador och slitage på produkterna?

Vi förstår helt att våra produkter är användningsföremål. Det finns olika scenarier som kan inträffa:

  • Normalt slitage: Det innebär att repor kan uppstå och känsliga delar kan gå sönder. Vi och våra produktpartners har lång erfarenhet av vad som är normal användning och vad som kan hända. I det här fallet kommer vi att tillhandahålla reservdelar.
  • Om det är en större begränsning av produkten kommer hela produkten att ersättas.
  • Om något inträffar som orsakats av felaktig hantering eller andra omständigheter som inte är relaterade till produkten, ber vi dig att fixa det själv. Vi kommer alltid att försöka hjälpa till med reservdelar eller råd när det är möjligt.

För att snabbare kunna utvärdera situationen och lösa problemet kommer vi alltid att be om några foton eller videor.

Det enklaste sättet att skilja: vilka tecken på slitage skulle du acceptera om du lånade ut produkten till någon och vilka tecken eller skador skulle du be den personen att få lagade?