Få 10% rabatt på din första beställning!

FAQ - Allt du behöver veta om avtal, löptid, kundkonto och leverans

  • Hur beställer jag en produkt från Parently?
  • Hur kommer jag att bli fakturerad?
  • Vad bestämmer prissättningen på de produkter jag hyr?
  • När börjar min prenumeration?
  • Kan jag ha olika varaktigheter för de produkter jag beställer?
  • När debiteras jag?
  • Min rabattkod fungerar inte. Vad ska jag göra?
  • Kommer ni att göra kreditkontroller?
  • Dras den månatliga avgiften automatiskt från mitt kort varje månad?
  • Kan jag också betala manuellt om jag inte har ett bank- eller kreditkort?
  • Vart levererar ni?
  • Hur lång tid tar det innan min produkt levereras?
  • Var kan jag hämta min beställda produkt?
  • Hur mycket kostar leveransen?
  • Hur kan jag hantera mina prenumerationsuppgifter?
  • Kan jag byta en produkt och hur fungerar det?
  • Kan jag förlänga min nuvarande prenumeration?
  • Hur avslutar jag min prenumeration under bindningstiden?
  • Jag får inte engångslösenordet?
  • Vilken typ av slitage är acceptabelt?
  • Bör jag behålla produktens förpackning?
  • Var kan jag hitta namnet och/eller serienumret på min Bugaboo-barnvagn?
  • Hur fungerar returen?
  • När avslutas prenumerationen?
  • Hur mycket kostar returen?
  • Vad är er renoveringsprocess?
  • Om det skulle uppstå repor eller något skulle gå sönder, vad händer då?
  • Kan jag köpa produkten jag hyr?
  • Hur bidrar Parently till hållbarhet?
  • Vilka varumärken arbetar ni med?
  • Kommer produkterna med en garanti?
  • Vad händer om produkten blir förlorad / stulen?

Hur beställer jag en produkt från Parently?

Att beställa är enkelt! Besök vår webbplats, välj din önskade produkt och välj din minimala prenumerationsperiod för att se prissättningen. Under utcheckningsprocessen behöver du betala din första avbetalning och välja önskat leveransdatum och leveransmetod. I slutet får du en orderbekräftelse.

Hur kommer jag att bli fakturerad?

När du bokar för första gången måste du betala prenumerationsavgiften för den första månaden och eventuella fraktkostnader vid utcheckning. Från och med den andra månaden dras de månatliga avgifterna automatiskt från ditt kort i början av varje månad.

Vad bestämmer prissättningen på de produkter jag hyr?

Prissättningen på våra hyrprodukter baseras på din valda minimala prenumerationsperiod. Längre prenumerationsperioder kommer ofta med fördelen av lägre månadsräntor, vilket ger värde och flexibilitet för att möta dina behov.

När börjar min prenumeration?

Din prenumeration börjar så snart du tar emot produkten. Från det ögonblicket börjar kontraktsperioden, vilket aktiverar din prenumeration. Den första avbetalningen betalades vid beställning så vid denna tidpunkt debiteras ingen avgift.

Kan jag ha olika varaktigheter för de produkter jag beställer?

Ja, du kan välja olika prenumerationsperioder för de produkter du beställer för att bäst passa dina behov.

När debiteras jag?

Vi drar alltid av månadsavgifterna i förväg för varje period.

Min rabattkod fungerar inte. Vad ska jag göra?

Om du stöter på problem med din rabattkod, vänligen kontakta oss på hej@parently.se för hjälp.

Kommer ni att göra kreditkontroller?

Ja, för att skydda oss själva, våra partners och våra befintliga medlemmar, utför vi kreditkontroller på nya medlemmar. Detta är kontroller som kan ske hela tiden av vissa företag, utan att du vet om det. Det är en snabb översyn av data, och det påverkar inte din kreditvärdighet.

Dras den månatliga avgiften automatiskt från mitt kort varje månad?

Ja, du betalar för den första månaden när du bokar produkten och sedan drar vårt system de kommande avgifterna månadsvis från kortet du angav. Det finns ingen manuell åtgärd för dig.

Kan jag också betala manuellt om jag inte har ett bank- eller kreditkort?

Nej, tyvärr erbjuder vi för närvarande endast betalning med bank- eller kreditkort.

Vart levererar ni?

För närvarande är leverans möjlig inom hela Sverige.

Hur lång tid tar det innan min produkt levereras?

Vi levererar över hela Sverige till/från DHL serviceställen inom 5-7 arbetsdagar. För Stockholm erbjuder vi ett upphämtningalternativ som är möjligt inom 3 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning. Om du behöver någon expressleverans/upphämtning, vänligen kontakta oss på hej@parently.se så ska vi försöka göra det möjligt.

Var kan jag hämta min beställda produkt?

Du kan hämta din produkt från vårt lager som ligger i Stockholm på Sollentunavägen 141, 191 44 Sollentuna. Våra öppettider är måndag till fredag, 9-16. Detta alternativ låter dig få din produkt snabbt och bekvämt om du är i området. Innan du hämtar behöver du beställa och betala online samt ta med din orderbekräftelse. Vid upphämtningsområdet på lagret hittar du en QR-kod som du behöver skanna för att bekräfta din upphämtning.

Hur mycket kostar leveransen?

För leverans och retur tillämpas en avgift på 90 SEK. Hemleverans är tillgänglig mot en extra avgift på 240 SEK. Om du vill hämta från vårt lager i Stockholm och lämna tillbaka det, är detta helt kostnadsfritt. Klicka här för mer information.

Hur kan jag hantera mina prenumerationsuppgifter?

Din Parently-prenumeration erbjuder flexibilitet för att möta dina föränderliga behov. Hantera dina prenumerationsuppgifter, inklusive förlängningar eller eventuella ändringar, direkt genom vår https://login.parently.se/auth/login. Oavsett om du behöver justera varaktigheten eller avsluta din prenumeration, finns alla alternativ vid dina fingertoppar.

Kan jag byta en produkt och hur fungerar det?

Att byta din produkt är enkelt och låter dig alltid ha rätt produkt för din familjs behov. För att initiera ett produktbyte, maila oss på hej@parently.se med ditt prenumerationsnummer och produkten du vill ha istället. En bytesavgift på 249 SEK tillkommer, vilken täcker logistiken för att leverera din nya produkt och returnera den gamla. Skulle hyreskostnaden skilja sig, justeras din månadsavgift därefter efter bytet.

Kan jag förlänga min nuvarande prenumeration?

Om du inte returnerar din produkt till prenumerationens slutdatum kommer din prenumeration automatiskt att förlängas med 1 månad, varje månad, och utan några extra kostnader inblandade. Behåll produkten så länge du behöver den utan någon risk.

Hur avslutar jag min prenumeration under bindningstiden?

Om du önskar avsluta din prenumeration under bindningstiden har du två alternativ: Du kan alltid byta din produkt mot en annan som bättre passar dina behov. Om den nya produkten är dyrare kommer den månatliga kostnaden att öka i enlighet med detta.

Om du föredrar att inte byta och känner att produkten tar upp för mycket plats, kan du enkelt returnera produkten genom ditt kundkonto. I detta fall behöver du betala summan av månadsavgifter som skulle ha tillämpats för den verkliga hyresperioden. Exempel: du prenumererade för 18+ månader till en månadskostnad av 8 EUR per månad, men du behåller produkten endast för 13 månader. Om du föreställer dig att månadskostnaden för 12+ månader skulle ha varit 10 EUR så skulle vi behöva betala 13 gånger 2 EUR (totalt 26 EUR) som en engångsavgift.

Jag får inte engångslösenordet?

I detta fall, vänligen kolla även skräppostmappen och se till att stavningen av e-postadressen är korrekt. Om du fortfarande stöter på problem, kontakta oss på hej@parently.se.

Vilken typ av slitage är acceptabelt?

Vi förstår att barn kommer att använda produkter som barn gör, så repor och slitage är helt okej. Om det behövs kommer vi att tillhandahålla reservdelar. Du behöver inte oroa dig för mindre skador. Endast betydande skador orsakade av uppenbar felhantering behöver ersättas.

Bör jag behålla produktens förpackning?

Ja, vänligen behåll och förvara produktens kartongförpackning under användningen. Detta är viktigt för att underlätta returprocessen.

Var kan jag hitta namnet och/eller serienumret på min Bugaboo-barnvagn?

Vanligtvis placerar Bugaboo klistermärken på chassit, där du kan hitta namnet på produkten du har fått. (se bild).

Bugaboo find product serial number and name

 

Hur fungerar returen?

När du har avbrutit din prenumeration kommer du att få ett e-postmeddelande med alla returinstruktioner (inklusive retur via DHL eller direkt till vårt lager). För detaljer om retur, klicka även här.

När avslutas prenumerationen?

Prenumerationen avslutas när vi har tagit emot produkten tillbaka i vårt lager. Vänligen räkna med en returleverans via DHL på 3-4 arbetsdagar så planera tillräckligt med tid för att packa och returnera den till oss.

Hur mycket kostar returen?

Returkostnaderna ska betalas av hyresgästen (90 SEK per returpaket för självbetjäning / 240 SEK för upphämtning hemma) eller är kostnadsfria om produkten returneras till vårt lager.

Vad är er renoveringsprocess?

Alla returnerade produkter genomgår en grundlig inspektion för fullständighet, funktionalitet och djuprengörs vilket sammanlagt består av 15 steg. Vår renoveringsprocess säkerställer att produkterna är lika bra som nya, bara bättre, och uppfyller våra höga kvalitetsstandarder. Hitta mer information här.

Om det skulle uppstå repor eller något skulle gå sönder, vad händer då?

Vi förväntar oss att du använder vår produkt, så normalt slitage är absolut inget problem och vi vet också att tyger blir smutsiga. Du behöver inte oroa dig för det.

Kan jag köpa produkten jag hyr?

Vi utvecklar en metod som kommer att tillåta dig att köpa produkten om du väljer att göra så under din prenumerationsperiod. Detta alternativ är ännu inte tillgängligt, men vi arbetar på att göra det möjligt.

Hur bidrar Parently till hållbarhet?

Vår hyres- och renoveringsmodell minskar avfall avsevärt och förlänger produktens livscykel, vilket understryker vårt åtagande till en hållbar framtid. Genom att välja Parently gör du inte bara ett val för kvalitet och bekvämlighet utan också för miljön.

Vilka varumärken arbetar ni med?

Vi samarbetar uteslutande med premium, högkvalitativa varumärken för att säkerställa att alla produkter du hyr från oss kommer med den tillförlitlighet och kvalitet du förväntar dig. Detta åtagande till kvalitet innebär att varje produkt också kommer med en garanti från producenten. Exempel på varumärken är Thule, Bugaboo, Axkid, Maxi Cosi.

Kommer produkterna med en garanti?

Ja, alla produkter kommer med en garanti som tillhandahålls av producenten. Vi säkerställer att varje artikel vi erbjuder möter våra höga standarder och våra kunders förväntningar.

Vad händer om produkten blir förlorad / stulen?

Detta händer sällan men i fall att det sker, skicka oss ett e-postmeddelande på hej@parently.se så återkommer vi till dig. För högvärdesartiklar rekommenderar vi att du ser till att dina artiklar är täckta av din hemförsäkring eller tecknar separat försäkring för artiklarna, eftersom vi kan debitera dig för det totala beräknade ersättningsvärdet för artikeln.