Nu erbjuder Parently & Bugaboo populära barnvagnar i prenumerationsformat

Nu erbjuder Parently & Bugaboo populära barnvagnar i prenumerationsformat

Nu erbjuder Parently & Bugaboo populära barnvagnar i prenumerationsformat

Tack vare ett nytt samarbete med den svenska startupen Parently, har konsumenter nu möjlighet att hyra Bugaboos babyprodukter vid behov. Ett nyskapat prenumerationsalternativ som ska minska Bugaboos produktsvinn på marknaden, öka tillgängligheten och förbättra deras relation med sina användare.

Idag är Bugaboo en av Europas ledande premiumtillverkare av barnvagnar och andra barnprodukter. Deras unika design är ett medvetet trendval för många småbarnsföräldrar vilket inte går obemärkt förbi, främst i storstäder och villaområden.

Inför deras senaste satsning som fokuserar på att nå nya tidens kunder, det vill säga ”de hållbara användarna”, väljer de inleda ett samarbete med Stockholmsbaserade bolaget Parently – de första i Norden som erbjuder premium-barnprodukter som en tjänst.

– Våra användare blir mer och mer medvetna om hållbarhet och fler söker tillgänglighet snarare än ägandeskap. Tillsammans med Parently kan vi nu erbjuda prenumeration av nya och återanvända produkter i Norden, med Sverige som start, säger Daniel Lindén, country manager på Bugaboo Norden. 

Så funkar Parently

Tjänsten innebär att användaren enbart betalar för den period som produkten används. När användaren inte längre har behov av produkten hämtas den upp av Parently som sedan rekonditionerar, lagrar och säkerhetskontrollerar produkten innan den sänds vidare till nästa glada familj. Alla produkter är försäkrade vilket ökar tryggheten för användarna.

– Detta är ett innovativt sätt för oss att kunna erbjuda våra produkter till en ny marknad och genom den också kunna förbättra vår produktutveckling och skapa än mer långlivade produkter för den cirkulära ekonomin. Parently låter oss ta ett stort steg framåt, säger Rolf Smeding, affärsutvecklingschef på Bugaboo HQ.

Ökad kundnöjdhet som bonus

Förutom att hitta en ny lösning för att komma åt en värdefull målgrupp kommer även Bugaboo, tillsammans med Parentlys hjälp, kunna hålla en förbättrad dialog med sina användare över ett längre tidsspann. Något som är sällsynt idag då konsumenter inom babyproduktsmarknaden hellre söker information via andra plattformar än hos själva företaget – vilket gör det svårare för företaget att tillhandahålla rätt information till sina användare.

– Det är en ära att få ombord ett av Europas starkaste varumärken i vår portfölj. Det kommer underlätta att flytta konsumenter till hållbara användare och inte minst vara en större aktör i det publika rummet vad gäller innovativa cirkulära affärsmodeller, på europeisk nivå, säger David Knutsson, grundare och VD på Parently.

Under 2021 kommer Parentlys verksamhet växa ut i Norden med Bugaboo som ett av många välkända premiumvarumärken.