Köp en produkt - en guide för hur det fungerar

Med Parently är ett av våra tre huvudmål att ge föräldrar så mycket flexibilitet som möjligt, eftersom vi vet att livet med barn kan vara oförutsägbart. Med vår utköpsmöjlighet har du alternativet att köpa loss en produkt från din hyra. Här förklarar vi i detalj hur det fungerar.

1. Välj en utköpsprodukt

Bläddra igenom vår katalog och välj en produkt som bär ett "köpalternativ"-dekal. Produkter som inte har etiketten på kan vi inte sälja för tillfället.

2. Använd den och bestäm om du vill köpa

Under de första 3 månaderna av din hyresperiod använd produkten i stor utsträckning och bestäm om du föredrar att köpa den eller om du fortsätter hyresperioden. Ta ett beslut inom de första 3 månaderna och kontakta oss om du vill köpa den. Om du bestämmer dig för att fortsätta hyra krävs ingen åtgärd.

3. Betala slutfakturan och produkten är din

När du har meddelat oss om köpet skickar vi dig en slutfaktura (produktpris baserat på vår prislista minus hyresavgift) och när du har betalat den upphör hyran och produkten är helt din!

Hitta svaren du söker

Vanliga frågor

Jag hyr en produkt, kan jag köpa den?

Om du är inom de första 3 månaderna efter din uthyrning är ett utköp möjligt. För hyror som överstiger 3 månader kan vi inte tillåta utköp.

Jag är intresserad av att köpa en produkt utan ett "utköpsalternativ"

Vi är verkligen ledsna, men baserat på de avtal vi har med våra partnermärken kan inte alla produkter köpas.

Jag har redan överskridit 3 månader, men vill köpa nu

Vi är verkligen ledsna, men baserat på vår policy och de avtal vi har med våra partners kan vi inte tillåta köp i så fall.

Kan jag byta en produkt när jag har köpt den?

Vi beklagar, men produktbyte är inte möjligt i så fall. I så fall rekommenderar vi att du hyr en produkt så att du har möjligheten att byta.