Din prenumerationskorg

Din prenumerationskorg är tom

Addera till fler produkter

FAQ Tygblöjor

  • Kan jag avsluta min prenumeration?

    Om du har en fast prenumerationsplan gäller hela prenumerations perioden. Har du ett rullande abonnemang kan du säga upp ditt abonnemang med en månads uppsägningstid. Kontakta kundtjänst på hej@parently.se med önskad avbokningsdatum. Kom ihåg att prenumeration avslutas endast då produkterna kommit tillbaka in till oss

  • Hur lång är bindningstiden?

    Du som kund väljer den bindningstiden som passar dig bäst. Du har möjligheten att välja mellan 24 månader, 12 månader, 6 månader till ingen bindningstid. Priset justeras enligt ditt val av prenumerationsplan. 

  • Från vilket datum kan jag hyra?

    Vi vill att du ska känna friheten att kunna organisera och strukturera din vardag på bästa sätt därför har du valmöjligheten att själv välja. Du har valet att lägga din order månader i förtid. Många av våra kunder väljer leverans av varor lagom till beräknad födsel.

  • Kan jag ändra min order i efterhand?

    Ja, kontakta oss på vår kundtjänst hej@parently.se så hjälper vi dig uppdatera din order med rätt produkter och abonnemangspris. Vill du ta bort produkter måste detta göras 14 dagar innan prenumerationstiden startar igång.

  • Vad händer när min prenumeration är påväg att gå ut?

    I slutet av din prenumeration har du möjlighet att fortsätta prenumerationen under valfri period. Om du väljer att inte göra något, byter abonnemanget automatiskt till en rullande månadsprenumeration (med samma månadspris som innan). Du kan, med en månads varsel, säga upp din prenumeration.

  • Kan jag ta med mig produkten på min semester?

    Produkterna som är avsedda att användas på språng såsom barnvagn, bilbarnstol går bra att ta med på semestern. Vi avråder dock från att resa utan rätt skydd för produkterna. Då du som konsument står för eventuella skador som kan uppstå i samband med resan. Dukan finna att vi erbjuder resepaket samt resväska i vårt sortiment som är avsedd för att skydda dina produkter på bästa sätt. 

  • Vad händer om produkten blir stulen?

    Alla produkter är försäkrade och sköts av Omocom. 

    Kontakta vår kundtjänst snarast för mer information på hur du ska gå tillväga.

  • Vad händer om min produkt går sönder?

    Om detta händer kan du kontakta oss på hej@parently.se. Vi förser dig med en låneprodukt medan vi inspekterar och reparera den defekta produkten. Alla våra produkter är försäkrade av Omocom som erbjuder ett bra skydd för produkterna. Du kan läsa mer om vår Försäkring här.

  • Vad händer om min produkt blir smutsig?

    Vi förstår att alla produkter kommer utsättas för slitage när de används. Det är därför vi har tagit fram en slitagepolicy. Alla produkter kontrolleras noggrant innan de skickas ut och kontrolleras igen vid retur för att säkerställa att eventuella skador överensstämmer med vad som är tillåtet enligt denna policy. Se mer under försäkring.

  • Är produkterna nya eller pre-loved?

    Majoriteten av våra produkter börjar sitt liv helt nytt men kommer att älskas av flera kunder över tid. Vi har en strikt uppdateringsprocess som säkerställer att en tidigare använd produkt är i "gott som nytt" skick innan den skickas till nästa kund. De produkter kommer att markeras som "Pre-loved" i vår webbshop. Eftersom säkerhet alltid kommer först, uppdaterar vi och testar alla produkter enligt våra leverantörers krav.

  • Hur levereras min produkter?

    Du väljer vilket av nedan leveransalternativ du önskar, när du lägger din beställning.

    1. Postombud, 149:-
    Varorna skickas till ditt närmaste postombud, där du själv står för ev. monteringen.
    Är det flera produkter eller större kollin kan dessa komma på en eller flera dagar. Vi använder oss av PostNord som leverantör.

    2. Hemleverans, 299:-
    Varorna levereras hem till dig under ett tidsintervall du själv noterar i din beställning.
    Önskar du att din ex. vagn monteras innan leverans kommer den utan förpackningar. Detta är ett enkelt tillval.

    3. Butler tjänst, 999:-
    Vi levererar alla varor till din dörr, hjälper dig montera upp och går igenom funktioner och anvisningar av alla produkter. Denna tjänst erbjuds för närvarande endast inom Stockholms län

    RETUR
    När du sedan är klar med din produkt kan du välja mellan att skicka tillbaka produkterna via postombud (149:-) eller få dem upphämtade hemma hos dig (249:-)
    Retur ingår som standard i Butler.

  • Vad händer om mitt barn föds tidigare än beräknat?

    Ingen fara !

    Kontakta oss på vår kundtjänst hej@parently.se så ser vi till att du får dina varor så snart som möjligt. 

  • Varför hyra istället för att köpa?

    1. Ett hållbart val - Om alla nya föräldrar i Sverige började använda vår prenumerationstjänst kunde vi spara över 40 000 ton koldioxid varje år bara på barnvagnar.

    2. Enkelhet - Det ständiga behovet av att handla nya produkter kan vara överväldigande. Med vår prenumerationstjänst kan du ligga steget före och alltid ha rätt produkter hemma.

    3. Frigör utrymme - Vi levererar direkt till din dörr och tar samtidigt bort oönskade produkter så du har plats åt annat i källaren.

    4. Premiumprodukter - Vi väljer noggrant premiumprodukter från världens ledande babymärken.

    5. Flexibilitet - Prenumerationerna är helt flexibla och prisvärda, och vi är alltid tillgängliga för att hjälpa dig och ge dig råd om alla dina babyproduktbehov

  • Hur går betalningen till?

    Betalning sker via Autogiro per vecka/månad på det kort som du anger när du checkar ut.

  • Vilket datum sker betalingen?

    Det datum som ditt konto aktiveras dvs när dina produkter skickas från oss blir också din dag i månaden då dina pengar kommer att dras. Ex, om vi skickar dig din vagn den 7:e Maj så kommer vi att dra pengar den 7:e varje månad.