FAQ - Vanliga frågor
Vi finns alltid nära om du har frågor angående i princip allt. Chatta med oss. Maila oss eller finn oss på Insta eller Facebook.
Ett hållbart val - Om alla nya föräldrar i Sverige började använda vår prenumerationstjänst kunde vi spara över 40 000 ton koldioxid varje år bara på barnvagnar.
Enkelhet - Det ständiga behovet av att handla nya produkter kan vara överväldigande. Med vår prenumerationstjänst kan du ligga steget före och alltid ha rätt produkter hemma.
Frigör utrymme - Vi levererar direkt till din dörr och tar samtidigt bort oönskade produkter så du har plats åt annat i källaren.
Premiumprodukter - Vi väljer noggrant premiumprodukter från världens ledande babymärken.
Flexibilitet - Prenumerationerna är helt flexibla och prisvärda, och vi är alltid tillgängliga för att hjälpa dig och ge dig råd om alla dina babyproduktbehov
Går nåt sönder
Om detta händer, kontakta oss på hej@parently.se. Vi förser dig med en låneprodukt medan vi inspekterar och reparera den defekta produkten. Alla våra produkter är försäkrade.
Smuts & Slitage
Vi förstår att alla produkter kommer utsättas för slitage när de används, det är meningen att de ska användas. Normalt slitage och fläckar ingår.
Alla produkter kontrolleras noggrant enligt våra checklistor mellan varje uthyrning.
Våra produkter ska användas men vi skickar alltid ut saker som vi själva skulle använda för våra egna barn. Pre- loved betyder att det är produkter som älskats tidigare av någon annan men står beredda att användas igen.
Dessa produkter är lika säkra och funktionsdugliga men kan ha spår av användning. Vi kallar detta; tryggare andrahandsuthyrning.
Japp det är ju det som är det fina. Väljer du en bindningstid så kan du under den tiden höra av dig till oss och genomföra en SWAP. Detta innebär att du betalar en utbytesavgift och returnerar den du har, exempelvis en singelbarnvagn. Istället får du en löparvagn eller en dubbelvagn. Men behåller samma bindningstid och beloppet (om det du hyr inte kostar mer då det ökar till den månadskostnaden)
Allt för att det du har ska passa till dina behov.
Du väljer själv när du checkar ut och när du returnerar.
Hemleverans - det smidigaste alternativet
Här får du själv bestämma inom en 2h intervall då vi genom våra partners dyker upp och levererar med eller utan kartonger.
Via ombud
Det skickas och returneras från ett postombud, i kartong.
Butler - tjänsten där allt ingår (Stockholm)
Förutom att vi levererar dina produkter hem till din dörr, vi genomför också en personlig demonstration av produkterna du hyr och du får svar på alla frågor. 1h ingår.
Hämta själv (Stockholm)
Du kan svänga inom Spånga där vår hub finns och fiska upp dina produkter vid en bokad tid.
Från 29 SEK -->
Du betalar per produkt för den tiden du önskar.
Väljer du att binda dig under en längre tid - minskar månadskostnaden.
Önskar du ha total flexibilitet prenumererar du utan bindningstid för en något högre månadspeng.
Vi har kunder som spenderar 29:-/mån - 1500:-/mån
Ja det fina är att du kan det. Vissa produkter finns tillgängliga för dig eller dina besökare. Du får ta med dig produkter utomlands och vad gäller vagnar så önskar vi att Du antingen hyr en Bugaboo Butterfly, Ant eller Babyzen Yoyo då dessa får åka ombord. Annars ber vi dig hyra en väska med din vagn eller bilbarnstol.
Ja, kontakta oss på vår kundtjänst hej@parently.se så hjälper vi dig uppdatera din order med rätt produkter och abonnemangspris. Vill du ta bort produkter måste detta göras 14 dagar innan prenumerationstiden startar igång.
I slutet av din prenumeration har du möjlighet att fortsätta prenumerationen under valfri period. Om du väljer att inte göra något, byter abonnemanget automatiskt till en rullande månadsprenumeration (med samma månadspris som innan). Du kan, med 30 dagars varsel, säga upp din prenumeration.
Du betalar vid orderläggning för den första månaden. Det innebär att du redan har betalat för din första användningsmånad, oavsett om du önskar att den startar om 2 dagar eller om 6 månader. DIn prenumerationstid räknas från den dagen den aktiveras = när du erhåller produkten.
Du betalar också för valt fraktalternativ - en väg.
Ingen fara !
Kontakta oss på vår kundtjänst hej@parently.se så ser vi till att du får dina varor så snart som möjligt.
Det har hänt fler än en gång att våra medarbetare har åkt direkt till BB:-)
Betalning sker via Autogiro per vecka/månad på det kort som du anger när du checkar ut. Önskar du ändra ditt kort gör du det i din kundzon.
Det datum som ditt konto aktiveras dvs när du får dina produkter blir också din dag i månaden då dina pengar kommer att dras. Ex, om vi skickar dig din vagn den 7:e Maj så kommer vi att dra pengar den 7:e varje månad.
En uppdatering skedde under 2022 vilket kan leda till att just det inträffar. Hör av dig till oss på hej@parently.se så ska vi se till att hjälpa dig.
Har du fått leverans med kartong/er önskar vi att du behåller kartongerna om du avser att endast hyra eller prenumerera på dem under en kortare tid. I annat fall nej. Då löser vi det när du önskar returnera den.