FAQ
-
Kan jag avsluta min prenumeration?
Om du har en fast prenumerationsplan gÀller hela prenumerations perioden. Har du ett rullande abonnemang kan du sÀga upp ditt abonnemang med en mÄnads uppsÀgningstid. Kontakta kundtjÀnst pÄ hej@parently.se med önskad avbokningsdatum. Kom ihÄg att prenumeration avslutas endast dÄ produkterna kommit tillbaka in till oss
-
Hur lÄng Àr bindningstiden?
Du som kund vĂ€ljer den bindningstiden som passar dig bĂ€st. Du har möjligheten att vĂ€lja mellan 24 mĂ„nader, 12 mĂ„nader, 6 mĂ„nader till ingen bindningstid. Priset justeras enligt ditt val av prenumerationsplan.Â
-
FrÄn vilket datum kan jag hyra?
Vi vill att du ska kÀnna friheten att kunna organisera och strukturera din vardag pÄ bÀsta sÀtt dÀrför har du valmöjligheten att sjÀlv vÀlja. Du har valet att lÀgga din order mÄnader i förtid. MÄnga av vÄra kunder vÀljer leverans av varor lagom till berÀknad födsel.
-
Kan jag Àndra min order i efterhand?
Ja, kontakta oss pÄ vÄr kundtjÀnst hej@parently.se sÄ hjÀlper vi dig uppdatera din order med rÀtt produkter och abonnemangspris. Vill du ta bort produkter mÄste detta göras 14 dagar innan prenumerationstiden startar igÄng.
-
Vad hÀnder nÀr min prenumeration Àr pÄvÀg att gÄ ut?
I slutet av din prenumeration har du möjlighet att fortsÀtta prenumerationen under valfri period. Om du vÀljer att inte göra nÄgot, byter abonnemanget automatiskt till en rullande mÄnadsprenumeration (med samma mÄnadspris som innan). Du kan, med en mÄnads varsel, sÀga upp din prenumeration.
-
Kan jag ta med mig produkten pÄ min semester?
Produkterna som Ă€r avsedda att anvĂ€ndas pĂ„ sprĂ„ng sĂ„som barnvagn, bilbarnstol gĂ„r bra att ta med pĂ„ semestern. Vi avrĂ„der dock frĂ„n att resa utan rĂ€tt skydd för produkterna. DĂ„ du som konsument stĂ„r för eventuella skador som kan uppstĂ„ i samband med resan. Dukan finna att vi erbjuder resepaket samt resvĂ€ska i vĂ„rt sortiment som Ă€r avsedd för att skydda dina produkter pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt.Â
-
Vad hÀnder om produkten blir stulen?
Alla produkter Ă€r försĂ€krade och sköts av Omocom.Â
Kontakta vÄr kundtjÀnst snarast för mer information pÄ hur du ska gÄ tillvÀga.
-
Vad hÀnder om min produkt gÄr sönder?
Om detta hÀnder kan du kontakta oss pÄ hej@parently.se. Vi förser dig med en lÄneprodukt medan vi inspekterar och reparera den defekta produkten. Alla vÄra produkter Àr försÀkrade av Omocom som erbjuder ett bra skydd för produkterna. Du kan lÀsa mer om vÄr FörsÀkring hÀr.
-
Vad hÀnder om min produkt blir smutsig?
Vi förstÄr att alla produkter kommer utsÀttas för slitage nÀr de anvÀnds. Det Àr dÀrför vi har tagit fram en slitagepolicy. Alla produkter kontrolleras noggrant innan de skickas ut och kontrolleras igen vid retur för att sÀkerstÀlla att eventuella skador överensstÀmmer med vad som Àr tillÄtet enligt denna policy. Se mer under försÀkring.
-
Ăr produkterna nya eller pre-loved?
Majoriteten av vÄra produkter börjar sitt liv helt nytt men kommer att Àlskas av flera kunder över tid. Vi har en strikt uppdateringsprocess som sÀkerstÀller att en tidigare anvÀnd produkt Àr i "gott som nytt" skick innan den skickas till nÀsta kund. De produkter kommer att markeras som "Pre-loved" i vÄr webbshop. Eftersom sÀkerhet alltid kommer först, uppdaterar vi och testar alla produkter enligt vÄra leverantörers krav.
-
Hur levereras min produkter?
Du vÀljer vilket av nedan leveransalternativ du önskar, nÀr du lÀgger din bestÀllning.
1. Postombud, 149:-
Varorna skickas till ditt nÀrmaste postombud, dÀr du sjÀlv stÄr för ev. monteringen.
Ăr det flera produkter eller större kollin kan dessa komma pĂ„ en eller flera dagar. Vi anvĂ€nder oss av PostNord som leverantör.
2. Hemleverans, 299:-
Varorna levereras hem till dig under ett tidsintervall du sjÀlv noterar i din bestÀllning.
Ănskar du att din ex. vagn monteras innan leverans kommer den utan förpackningar. Detta Ă€r ett enkelt tillval.
3. Butler tjÀnst, 999:-
Vi levererar alla varor till din dörr, hjÀlper dig montera upp och gÄr igenom funktioner och anvisningar av alla produkter. Denna tjÀnst erbjuds för nÀrvarande endast inom Stockholms lÀn
RETUR
NÀr du sedan Àr klar med din produkt kan du vÀlja mellan att skicka tillbaka produkterna via postombud (149:-) eller fÄ dem upphÀmtade hemma hos dig (249:-)
Retur ingÄr som standard i Butler. -
Vad hÀnder om mitt barn föds tidigare Àn berÀknat?
Ingen fara !
Kontakta oss pĂ„ vĂ„r kundtjĂ€nst hej@parently.se sĂ„ ser vi till att du fĂ„r dina varor sĂ„ snart som möjligt.Â
-
Varför hyra istÀllet för att köpa?
1. Ett hÄllbart val - Om alla nya förÀldrar i Sverige började anvÀnda vÄr prenumerationstjÀnst kunde vi spara över 40 000 ton koldioxid varje Är bara pÄ barnvagnar.
2. Enkelhet - Det stÀndiga behovet av att handla nya produkter kan vara övervÀldigande. Med vÄr prenumerationstjÀnst kan du ligga steget före och alltid ha rÀtt produkter hemma.
3. Frigör utrymme - Vi levererar direkt till din dörr och tar samtidigt bort oönskade produkter sÄ du har plats Ät annat i kÀllaren.
4. Premiumprodukter - Vi vÀljer noggrant premiumprodukter frÄn vÀrldens ledande babymÀrken.
5. Flexibilitet - Prenumerationerna Àr helt flexibla och prisvÀrda, och vi Àr alltid tillgÀngliga för att hjÀlpa dig och ge dig rÄd om alla dina babyproduktbehov
-
Hur gÄr betalningen till?
Betalning sker via Autogiro per vecka/mÄnad pÄ det kort som du anger nÀr du checkar ut.
-
Vilket datum sker betalingen?
Det datum som ditt konto aktiveras dvs nÀr dina produkter skickas frÄn oss blir ocksÄ din dag i mÄnaden dÄ dina pengar kommer att dras. Ex, om vi skickar dig din vagn den 7:e Maj sÄ kommer vi att dra pengar den 7:e varje mÄnad.