Kontrakt & abonnemang

När börjar min prenumeration räknas från?

Så snart du har mottagit produkten aktiveras den och avtalsperioden börjar.

Kan jag förlänga mitt abonnemang jag har idag?

Ja det kan du! Om du förlänger så fortsätter ditt abonnemang med samma pris som tidigare. Minsta tiden du kan förlänga är 6 månader.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Om du inte längre vill ha varan under bindningstiden har du två alternativ:

  1. Under din bindningstid kan du alltid byta ut din produkt till en som passar dig bättre. Om den nya produkten är dyrare kommer månadskostnaden ökas med skillnaden.
  2. Om du inte vill byta ut din produkt och du känner att den tar för mycket plats kan du enkelt returnera produkten, detta göras via kundkontot. Abonnemanget kommer dock fortsätta löpa den återstående löptiden.
Vart levererar ni?

För närvarande är leverans möjlig inom hela Sverige.

Jag hyr produkten. Kan jag köpa produkten?

Nej. Vi vill ta ansvar för produktens vidare återbruk så därför önskar vi behålla den i det cirkulära hjulet. Men önskar kunden signa upp på flera år så kan vi alltid göra en deal som innebär en lägre månadskostnad än vad vi visar. Ex. Cykelvagn som kunden önskar ha i många år.

Leverans och hämtning

Vanliga frågor om leverans och transport

Måste jag behålla lådan som produkten skickades i?

Lådan behöver förvaras under hela hyresperioden. Detta för att underlätta retur men även för att motarbeta klimatavtrycket med nya förpackningar.

Faktura och betalning

Allt du vill veta om avtal och betalning

Var kan jag hitta min faktura?

Du hittar alla dina fakturor centralt i ditt kundkonto.

Hur kan jag ändra mina betalningsuppgifter (t.ex. för ett nytt kreditkort)?

Det bästa sättet att göra detta är att gå till ditt personliga kundkonto. Där hittar du också möjligheten att se och justera din betalningsinformation när som helst.

Kundkonto och lösenord

Frågor om åtkomst och lösenord

Hur kan jag komma åt mitt kundkonto?

Du kommer åt ditt kundkonto hos parently via den här länken: https://login.parently.se/en/auth/login

Varje gång du registrerar dig får du ett engångslösenord skickat till den e-postadress du har angett.

Jag har glömt mitt lösenord, vad kan jag göra?

Vi vet att det är svårt att komma ihåg eller skriva ner alla lösenord. Därför kommer du bara att få ett engångslösenord från oss, som skickas till den e-postadress vi har registrerat varje gång du registrerar dig.
Klicka här för att logga in på kundkontot: Login Parently Kundkontot

Order

Jag har frågor när jag beställer

Kan jag ha olika löptider på produkterna jag beställer?

Absolut det går toppenbra.

Kan jag hyra produkterna längre än standardtiderna som anges?

Ja, det är möjligt. I så fall är du välkommen att kontakta oss på hej@parently.se.

Min rabattkod fungerar inte?

I så fall är du välkommen att kontakta oss på hej@parently.se.

Allmänt

Allmänna frågor och svar

Hur gör jag om jag vill rekommendera er tjänst till någon?

Vad roligt! Om du vill rekommendera oss kan du skapa en rekommendationskod kod i ditt kundkonto.

Om jag har barngrejer i bra skick kan jag sälja dem till er?

För närvarande är detta ännu inte möjligt, men vi arbetar på att göra detta alternativ tillgängligt i framtiden. Det bästa är att regelbundet besöka vår webbplats parently.se för att hålla dig informerad om nyheter.

Kan ni ta bort mig från era system?

Detta är naturligtvis inget problem. Meddela oss bara så tar vi bort dig från det överordnade systemet om du inte längre är kund.

Måste jag skicka tillbaka eventuella instruktionsböcker?

Det är mycket ovanligt att vi skickar ut en instruktionsbok. Det mesta görs digitalt. Om du får en bruksanvisning, vänligen returnera den till oss.